Szukasz Porady?
Stała obsługa firm
Kancelaria w galerii
Reklamacja towarów spożywczych.
Żywność z uwagi na swoją specyfikę w zakresie jakości, czystości czy też świeżości różni się trybem reklamacji od innych towarów. Tryb ten regulowany jest przez rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (DzU z 2003 r. nr 31, poz. 258).
Należy pamiętać, że na zawiadomienie sprzedawcy o wykryciu niezgodności towaru z umową (np. o zepsutym mleku) mamy tylko trzy dni. Stąd celem uniknięcia utraty uprawnień z tytułu reklamacji nasze działania powinny mieć charakter niezwłoczny.
W przypadku towarów paczkowanych reklamację trzeba złożyć w terminie 3 dni od dnia otwarcia opakowania. Z kolei towar zakupiony luzem (nie był on zapakowany w sposób, który uniemożliwia zmianę ilości i objętości bez naruszania opakowania), to zgłoszenia jego niezgodności z umową należy dokonać w terminie 3 dni od dnia sprzedaży bądź otrzymania. Rozporządzenie o którym mowa wyżej, przewiduje również, iż zawiadomienie dotyczące żywności klient powinien bezwzględnie złożyć jeszcze przed upływem terminu przydatności do spożycia lub daty minimalnej trwałości.
Łukasz Więckowicz
Szukasz porady prawnej?
Chcesz zlecić naszym prawnikom przygotowanie pisma lub prowadzenie sprawy?
Zobacz, jak wygląda nasza "Modelowa opinia prawna" i skorzystaj z formularza poniżej - wycena pytania zawsze jest bezpłatna.
Pracownicy PrawoDlaKazdego.pl pozostają do dyspozycji także w naszej Kancelarii, znajdującej się w Krakowie przy ulicy Lea 202A. Zadzwoń pod numer 609-709-999 i umów się na rozmowę z prawnikiem - zapraszamy na spotkanie.