Szukasz Porady?
Stała obsługa firm
Kancelaria w galerii
Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Warunki wypowiadania i rozwiązywania umów w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych opisane są w samej umowie lub też w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Forma wypowiedzenia najczęściej ma charakter pisemny. Warto jednak podkreślić, że nie jest wymagane w omawianym zakresie złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu w szczególnej formie np. na specjalnym formularzu. Istotne pozostaje, aby z treści pisma wyraźnie wynikało, że dotyczy ono kwestii wypowiedzenia umowy. Samo pismo powinno zawierać co najmniej dane abonenta z wyraźnym jego podpisem.
Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym operator ma obowiązek dostarczyć regulamin bezpłatnie abonentowi przy zawieraniu umowy. Obowiązek ten przesądza również o konieczności podania regulaminu do wiadomości publicznej. Warto poświecić czas na lekturę regulaminu, ponieważ z jego treści mogą wynikać poszczególne obowiązki, jakie musi wypełnić abonent przy rozwiązaniu umowy. Ponadto, znajdą się tam także dodatkowe wymagania, jakie musi spełnić abonent przy wypowiadaniu umowy.
W pierwszej kolejności, należy podkreślić, że wypowiedzenie powinno być złożone na piśmie. Musi ono zawierać oznaczenie numeru telefonu w sieci operatora, którego dotyczy umowa. Okres wypowiedzenia wynosi tym przypadku 30 dni. Należy pamiętać, aby w związku ze złożonym pismem w przedmiocie wypowiedzenia koniecznie uzyskać potwierdzenie złożenia pisma.
W regulaminie znajdziemy też istotne postanowienia m.in. o charakterze świadczonych przez operatora usług. Konkretyzuje on zapisy ogólne zawarte w samej umowie. W szczególności należy szukać w nim zapisów dotyczących:
a) nazwy, adresu oraz siedziby dostawcy usług,
b) zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
c) składników opłaty abonamentowej,
d) zasad naliczania kar umownych,
e) zakresu obsługi serwisowej,
f) standardowych warunków umowy, m.in. czasu na jaki umowa została zawarta,
g) postępowanie w przypadku chęci złożenia reklamacji.
Łukasz Więckowicz
Szukasz porady prawnej?
Chcesz zlecić naszym prawnikom przygotowanie pisma lub prowadzenie sprawy?
Zobacz, jak wygląda nasza "Modelowa opinia prawna" i skorzystaj z formularza poniżej - wycena pytania zawsze jest bezpłatna.
Pracownicy PrawoDlaKazdego.pl pozostają do dyspozycji także w naszej Kancelarii, znajdującej się w Krakowie przy ulicy Lea 202A. Zadzwoń pod numer 609-709-999 i umów się na rozmowę z prawnikiem - zapraszamy na spotkanie.