Szukasz Porady?
Stała obsługa firm
Kancelaria w galerii
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK PrawoDlaKazdego.pl
Zawód prawnika posiada wielowiekową tradycję, z którą związana jest również wielka odpowiedzialność. Świadczenie pomocy prawnej wymaga zaangażowania i profesjonalizmu, ale także realizacji standardów etycznych, dzięki którym zawód prawnika jest zaliczany do zawodów zaufania publicznego. Realizacja zasad zawartych w niniejszym Kodeksie ma zapewnić najwyższy poziom usług, świadczonych przez Prawników PrawoDlaKazdego.pl.
Cel, jaki wyznaczyło sobie PrawoDlaKazdego.pl to zapewnienie łatwo dostępnej, atrakcyjnej cenowo, a przy tym fachowej obsługi prawnej. Biorąc pod uwagę szeroki zakres spraw regulowanych przez prawo, Kancelaria zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin prawa. Jej pracownikami są Prawnicy zajmujący się prawem naukowo i zawodowo. Zespół Kancelarii tworzą Prawnicy, którzy ukończyli minimum pięcioletnie, jednolite studia magisterskie, posiadają wysoki poziom wiedzy prawniczej, a także doświadczenie w zakresie obsługi prawnej. Kancelaria zatrudnia także doktorantów wydziałów prawa, aplikantów radcowskich i adwokackich, radców prawnych oraz współpracuje z adwokatami. Wszyscy Prawnicy pracę w Kancelarii traktują z pasją i najwyższym zaangażowaniem. W relacjach z Klientami i Współpracownikami, Pracownicy Kancelarii kierują się zasadami uprzejmości, życzliwości, partnerstwa i profesjonalizmu. Ma to przełożenie na jakość świadczonych usług i zadowolenie naszych Klientów.
§ 1 Objaśnienie wyrażeń
- Kancelaria/PrawoDlaKazdego.pl – marka, będąca własnością Obrębski Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000457171, posiadającą NIP: 6772374413, REGON: 122823566, z siedzibą przy ulicy Lea 202A, 30-133 Kraków,
- Kodeks – niniejszy Kodeks Dobrych Praktyk
- Prawnik – zatrudniony w Kancelarii, absolwent pięcioletnich magisterskich studiów magisterskich, doktorant wydziału prawa, aplikant radcowski lub adwokacki, radca prawny lub adwokat.
- Klient – osoba, która korzysta z usługi prawnej Kancelarii.
- Usługa – świadczona Klientowi pomoc prawna, w zakresie porady ustnej lub pisemnej.
§ 2 Zasady ogólne
W trosce o jakość świadczonych usług, Prawnicy Kancelarii zobowiązują się do przestrzegania niniejszych zasad:
- Zasada doskonalenia zawodowego – dostrzegając potrzebę nadążania za szybko dokonującymi się w obszarze prawa zmianami przepisów, wszyscy zatrudnieni w Kancelarii Prawnicy, zobowiązują się do podnoszenia swojej wiedzy. Celowi temu służą m.in. uczestnictwo w specjalistycznych, prawniczych szkoleniach, konferencjach, a także publikowanie artykułów prawnych w literaturze fachowej. Dodatkowo Prawnicy Kancelarii publikują na stronie internetowej Kancelarii www.prawodlakazdego.pl artykuły, informacje oraz porady prawne.
- Zasada uczciwości – zatrudnieni w Kancelarii Prawnicy w zakresie swojej działalności dają rękojmie swojej uczciwości.
- Zasada zaufania – Prawnicy w zakresie prowadzonych spraw i kontaktów z Klientami kierują się potrzebą pogłębiania zaufania Klientów do swojej pracy, a także profesjonalizmu Kancelarii.
- Zasada informowania Klientów – Klient, który powierzył prowadzenie swojej sprawy Kancelarii, ma prawo do uzyskiwania informacji o swojej sprawie. Do dyspozycji Klienta pozostaje służbowy adres e-mail Prawnika prowadzącego sprawę, a także numer telefonu służbowego Kancelarii. Klient ma również wgląd do przekazanych Kancelarii dokumentów. Informacje udzielane przez Prawników będą przekazywane w sposób rzeczowy, a jednocześnie zrozumiały dla Klienta.
- Zasada tajemnicy – Prawnicy Kancelarii zobowiązują się do zachowania w tajemnicy, wszystkich informacji, jakie uzyskali od Klientów w zakresie powierzonych im spraw.
- Zasada ochrony dokumentów – wszystkie dokumenty powierzone Kancelarii, będą chronione przed nieuprawnionym dostępem. Po zakończeniu sprawy, dokumenty zostaną zwrócone Klientowi lub za jego zgodą zniszczone.
- Zasada profesjonalizmu –Prawnicy wykonują swoje obowiązki rzetelnie, dbając o interes Klienta. W szczególności Prawnicy nie będą doradzać Klientom drogi sądowej, jeżeli nie będzie takiej konieczności lub z okoliczności sprawy wynikać będzie możliwość polubownego załatwienia sprawy.
- Zasada ekonomiki procesowej – Prawnik, po dokonaniu analizy sprawy pod kątem stanu faktycznego, obowiązujących przepisów, orzecznictwa sądowego, informuje Klienta o możliwych środkach prawnych, a także o najszybszym i najbardziej korzystnym finansowo sposobie załatwienia sprawy.
- Zasada partnerstwa –w kontaktach z Klientem, Prawnicy zobowiązują się do prawdomówności, szacunku, uprzejmości oraz poszanowania godności.
§ 3 Zakres świadczonych usług
- Kancelaria świadczy usługi w zakresie:
- Porad ustnych;
- Porad pisemnych;
- Zastępstwa procesowego.
- Świadczenie usług w zakresie zastępstwa procesowego wymaga uzgodnienia zakresu obowiązków i ustalenia wysokości wynagrodzenia.
- Prawnicy Kancelarii reprezentują interesy Klientów w postępowaniach przed organami administracji publicznej, sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, sądami arbitrażowymi a także innymi podmiotami.
- Prawnicy Kancelarii specjalizują się w zakresie wielu dziedzin prawa, w tym między innymi prawa karnego, cywilnego, administracyjnego, gospodarczego, prawa pracy i własności intelektualnej. Podejmujemy się prowadzenia wszystkich spraw, które były już przedmiotem orzecznictwa sądów, a także tych, które mają charakter precedensowy.
§ 4 Obsługa prawna
- Klient powierzając Kancelarii prowadzenie swojej sprawy, przekazuje Prawnikowi wszystkie niezbędne informację i dokumenty w postaci kopii.
- Prawnik, który prowadzi sprawę Klienta, jest zobowiązany do rzetelnego działania i dbania o interesy Klienta.
- Wszystkie sprawy powierzone przez Klienta konsultowane są przez Prawnika prowadzącego sprawę z innym prawnikiem zatrudnionym w Kancelarii, co zapewnia najwyższy poziom usług.
- Sprawy szczególnie skomplikowane konsultowane są w zespole trzech Prawników zatrudnionych w Kancelarii.
§ 5 Reguły ustalania wynagrodzenia
- Reguły ustalania wynagrodzenia oparte są na jasnych i przejrzystych zasadach.
- Wysokość wynagrodzenia ustalana jest z Klientem lub osobą go reprezentującą podczas pierwszego spotkania i przed przystąpieniem do świadczenia pomocy.
- Po akceptacji zasad ustalania wynagrodzenia, podpisywana jest umowa o prowadzenie sprawy.
- Od Klienta, z którym zawarta została umowa pobiera się zaliczkę w wysokości od 10 do 50% umówionego wynagrodzenia.
- Ustalone z Klientem wynagrodzenie obowiązuje przez cały okres zawartej umowy. Ewentualne zmiany w zakresie wynagrodzenia będące wynikiem nieprzewidzianych w dacie zawarcia Umowy okoliczności, zawsze wymagają pisemnej zgody Klienta.
- Klient ponosi wydatki związane z koniecznością prowadzenia jego sprawy.
- Klient zobowiązuje się do gotówkowej zapłaty za usługę. Ustalenie innej formy płatności wymaga zgody Pracownika Kancelarii.
- Zapłata dokonywana przez Klienta jest dokumentowana każdorazowo i wedle wyboru Klienta za pomocą paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
§ 6 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Kodeks stanowi zbiór wartości zawodowych i ideałów etycznych, jakie przyświecają Prawnikom Kancelarii.
- Klient, który powierza Kancelarii prowadzenie swojej sprawy, jest traktowany w poszanowaniu dla niniejszych zasad.
- Sprawy nieuregulowane w niniejszym Kodeksie wymagają dodatkowych uzgodnień, pomiędzy Klientem i Prawnikiem Kancelarii.