Szukasz Porady?
Stała obsługa firm
Kancelaria w galerii
Nie jesteś zadowolony z wycieczki? Masz prawo do reklamacji.
Wraz z rozpoczęciem sezonu turystycznego, warto pamiętać, że w świetle prawa każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji. Reklamację składa się w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki. Jej podstawą jest niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych.
Rzecz dotyczy sytuacji, w ramach której biuro podróży nie wykonało przewidzianych w umowie usług, jak również, gdy bez zgody klienta dokonało niekorzystnych zmian, np. podwyższyło cenę bez uzasadnionej przyczyny. Niewywiązanie się z umowy przez biuro, stanowi podstawę do wystąpienia z roszczeniem odszkodowawczym i żądaniem zwrócenia pieniędzy.
Wyłączenie odpowiedzialności biura podróży za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy możliwe jest tylko wówczas, gdy owo niewywiązanie się z warunków umowy było konsekwencją wyłącznie działania lub zaniechania klienta lub osób trzecich - jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć - lub siłą wyższą.
Prawo nakłada na biuro podróży obowiązek udzielenia odpowiedzi klientowi na złożoną przez niego reklamację. Organizator wycieczki może zarówno uwzględnić roszczenia, jak również odmówić uwzględnienia reklamacji. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji, biuro podróży zobowiązane jest do szczegółowego uzasadnienia na piśmie przyczyny odmowy.
Informacja taka powinna zostać przekazana klientowi w terminie 30 dni. W przypadku braku takiej informacji, uznaje się reklamację za uzasadnioną i uznaną przez organizatora. Musi on wówczas wywiązać się wobec klienta ze wszystkich roszczeń jakie ten określił w skierowanym do niego piśmie.
Łukasz Więckowicz
Szukasz porady prawnej?
Chcesz zlecić naszym prawnikom przygotowanie pisma lub prowadzenie sprawy?
Zobacz, jak wygląda nasza "Modelowa opinia prawna" i skorzystaj z formularza poniżej - wycena pytania zawsze jest bezpłatna.
Pracownicy PrawoDlaKazdego.pl pozostają do dyspozycji także w naszej Kancelarii, znajdującej się w Krakowie przy ulicy Lea 202A. Zadzwoń pod numer 609-709-999 i umów się na rozmowę z prawnikiem - zapraszamy na spotkanie.