Szukasz Porady?
Stała obsługa firm
Kancelaria w galerii
Operator zwleka z podłączeniem Internetu - co robić?
Termin, w jakim powinna być uruchomiona usługa jest określony w treści umowy z operatorem albo w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jeżeli nie został on dotrzymany, klient ma prawo skorzystać z trybu postępowania reklamacyjnego lub odwołując się do przepisów z zakresu prawa cywilnego, wyznaczyć dodatkowy termin, po upłynięciu którego możliwe będzie odstąpienie od umowy.
Zgodnie z art. 56 Prawa telekomunikacyjnego, termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług określa umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji stanowią treść umowy zawartej z operatorem lub przedstawionego przez niego regulaminu. Prawo telekomunikacyjne nakłada na dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych obowiązek jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej. Zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem, operator musi to uczynić w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji. Jeżeli więc w tym czasie nasza skarga nie będzie rozpatrzona, należy przyjąć że została ona uwzględniona.
Postępowanie reklamacyjne jest obowiązkowe, jeżeli zawarta z operatorem umowa dotyczy świadczenia tzw. usługi powszechnej. W pozostałych przypadkach konsument ma możliwość skorzystać z uprawnień bezpośrednio wynikających z Kodeksu cywilnego. Na podstawie art. 491 może on wyznaczyć drugiej stronie dodatkowy termin na wykonanie zobowiązania, z zastrzeżeniem, iż po jego bezskutecznym upływie, będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji możliwe jest również żądanie naprawienia szkód, wynikłych z niewywiązania się przez operatora z umowy. Warto aby pismo z wyznaczeniem dodatkowego terminu na rozpoczęcie świadczenia usługi skierować do operatora ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Łukasz Więckowicz
Szukasz porady prawnej?
Chcesz zlecić naszym prawnikom przygotowanie pisma lub prowadzenie sprawy?
Zobacz, jak wygląda nasza "Modelowa opinia prawna" i skorzystaj z formularza poniżej - wycena pytania zawsze jest bezpłatna.
Pracownicy PrawoDlaKazdego.pl pozostają do dyspozycji także w naszej Kancelarii, znajdującej się w Krakowie przy ulicy Lea 202A. Zadzwoń pod numer 609-709-999 i umów się na rozmowę z prawnikiem - zapraszamy na spotkanie.