Szukasz Porady?
Stała obsługa firm
Kancelaria w galerii
Konsumenta nie oszukasz – Polacy co raz częściej znają swoje prawa.
Przedstawione przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdanie z działalności rzeczników konsumentów wyraźnie wskazuje, że coraz większa grupa Polaków świadoma jest swoich uprawień wobec przedsiębiorców. Obywatele nie boją się również walczyć o swoje, stąd coraz więcej tego typu spraw trafia do sądów.
Do biur miejskich i powiatowych rzeczników w 2012 r. wpłynęło niemal 444,4 tys. spraw – to o ponad 30 tys. więcej niż rok wcześniej. Wciąż najwięcej interwencji dotyczy usług, z telekomunikacją na czele.
Także Europejskie Centrum Konsumenckie, zajmujące się sporami z firmami w innych krajach UE, informuje, że w latach 2010–2012 liczba trafiających do niego spraw wzrosła o niemal 40 proc. Co więcej, nic nie wskazuje na to, by zainteresowanie pomocą rzeczników w tym roku spadało. Przedsiębiorcy powinni mocno pochylić się nad tymi statystykami, ponieważ to głównie od ich postawy wobec klienta zależy, czy spór zakończy się polubownie czy też koniecznym stanie się wystąpienie na drogę prawną.
Według ekspertów, klienci – dzięki informacjom znaleziony przekazywanym w mediach i coraz szerszemu rynkowi usług prawniczych - są świadomi swoich praw oraz możliwości ich egzekucji.
Łukasz Więckowicz
Szukasz porady prawnej?
Chcesz zlecić naszym prawnikom przygotowanie pisma lub prowadzenie sprawy?
Zobacz, jak wygląda nasza "Modelowa opinia prawna" i skorzystaj z formularza poniżej - wycena pytania zawsze jest bezpłatna.
Pracownicy PrawoDlaKazdego.pl pozostają do dyspozycji także w naszej Kancelarii, znajdującej się w Krakowie przy ulicy Lea 202A. Zadzwoń pod numer 609-709-999 i umów się na rozmowę z prawnikiem - zapraszamy na spotkanie.